vineri, 24 ianuarie 2014

Cronica unor morţi anunţate

Aşa au transportat anchetatorii epava avionului prăbuşit în Munţii Apuseni.

Întrebari despre accidentul aviatic din Munţii Apuseni:
Pentru Ministerul Sănătăţii şi Agenţia Naţionala de Transplant:
  1. De ce Agenţia Naţională de Transplant unitate medicală aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii, a apelat de cele mai multe ori la Şcoala Superioara de de Aviaţie Civilă pentru furnizarea de servicii de transport aerian de persoane?
  2. A existat o licitaţie pentru achiziţia de servicii de transport aerian intern, similară cu achizitia de servicii de transport aerian extern (atribuită de exemplu prin cerere de ofertă de minister către  Perfect Tour SRL în 2013) ?
  3. A existat un contract de prestări servicii de transport aerian intern care să specifice clar drepturile, obligaţiile şi răspunderea transportatorului în conformitate cu normele legale?
  4. A existat un caiet de sarcini pentru achizitia acestui serviciu? Ce se specifica în el?
  5. Cine şi cum din Agenţia Naţională de Transplant a aprobat lista pasagerilor şi în ce circumstanţe pe ea a fost inclusă o studentă din anul V al Facultăţii de Medicină Militară?
  6. Există un contract de voluntariat încheiat între studenta Aura Ion şi Agenţia Naţională de Transplant?
 Pentru Ministerul Transporturilor şi instituţiile sobordonate acestuia, implicate în transportul şi traficul aerian:
  1. A avut sau nu avionul BN2, care a aterizat forţat, sau s-a prăbuşit în Munţii Apuseni, un sistem de localizare ELT în banda de  frevenţă 406 MHz, sau a dispus numai de modelul în banda de 121,5 MHz, care nu se mai fofoseşte din 2009?
  2. Dacă DA, de ce nu s-au comunicat datele exacte ale impactului către ROMATSA, iar de aici celorlalte instituţii implicate în operaţiunile de căutare şi salvare?
  3. Dacă NU, cum este posibil ca obligativitatea utilizării sistemului de localizare ELT în banda de  frevenţă 406 MHz, să fie impusă numai proprietarilor de avioane particulare şi unei aeronave a Şcolii Superioare de de Aviaţie Civilă nu?
  4. Câte zeci de astfel de aparate mai sunt în uz, care în absenţa echipamentului de localizare ELT în banda de  frevenţă 406 MHz nu pot fi localizate în caz de accidente?
  5. De ce Sorin Cimpoieru şeful Comisie de anchetă privind accidentul din Munţii Apuseni încearcă să inducă în eroare opinia publică sugerând că aparatul de zbor ar fi avut în dotare acest tip de echipament (ELT în banda de  frevenţă 406 MHz)?
Citat din ziarul Adevărul: „Vă spun cu certitudine că una dintre antene, antena care lipseşte, e cea din dreapta aparatului, din câte îmi amintesc eu, cea din 406 MHz“.
  1. Cum poate fi apreciată operaţiunea de recuperare a epavei în vederea expertizării cauzei accidentului efectuată de localnici, prin dezmembrarea aparatului şi târârea corpului aeronavei pe drumul forestier pănă în centrul comunei Horea?
  2. Cine se face responsabil de distrugerea probelor şi de neglijenţă în aplicarea procedurilor de expertizare tehnică a unei epave dintr-un accident aviatic urmat de victime?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu