miercuri, 30 iunie 2010

Ion Bibi Popescu, mandatar regal



Iata ce scria in memoriu inaintat conducerii Securitatii in anii '70 dr. Ion Bibi Popescu.(Text reprodus dupa Jurnalul national)
"Sunt, de la 3 ianuarie 1949 scria fostul administrator al domeniilor regale de vanatoare, mandatarul lui Mihai de Hohenzollern, fostul rege al Romaniei. Acest mandat l-am acceptat din trei motive:
1. Fiind rugat de mandantul meu si, dandu-mi-se asigurari din partea lui ca, desi paraseste tara, va respecta intru totul aranjamentul si obligatiunile intervenite intre domnia sa si tovarasii Gheorghe Gheorghiu-Dej si dr. Petru Groza, cu ocazia tratativelor duse si pe baza carora s-a produs abdicarea lui din postul de rege.
2. Am fost solicitat si rugat cu insistenta de regretatul dr. Petru Groza, atunci prim-ministru, atat in numele lui, cat si al guvernului, sa accept acest mandat.
3. In ziua de 2 ianuarie 1948, la intrevederea avuta cu regretatul Gheorghe Gheorghiu-Dej, atunci ministru al Industriei si Comertului, precum si persoana autorizata a Partidului Muncitoresc Roman, care a desavarsit abdicarea, la cererea tovarasului dr. Petru Groza, m-a asigurat in numele lui si al partidului, facand pomenire la cuvantul de onoare de comunist, care-l leaga in aceasta chestiune, ca din cauza mandatului n-o sa am nici o dificultate din partea autoritatilor, ci numai concursul lor si, in special, m-a asigurat ca drepturile mele personale n-or sa sufere nimic, fiind deplin asigurate, si ca situatia mea de mandatar nu va avea nici o repercusiune daunatoare in ce priveste persoana si drepturile mele personale Aceste trei motive, dar in special cel de-al treilea, al asigurarilor tovarasului Gheorghe Gheorghiu-Dej, m-au determinat sa accept, in ziua de 3 ianuarie 1948, mandatul a carui copie o anexez. Ce s-a intamplat dupa 3 ianuarie 1948 sunt lucruri bine cunoscute de cei in drept, asa ca nu revin cu amanunte. Pe langa tot concursul dat de tovarasul Mihai Levente, atunci director al serviciului economic, dat in baza dispozitiunilor primite de la tovarasul Gheorghe Gheorghiu-Dej, la audienta mea din 2 ianuarie 1948 fiind si el de fata, pana la 27 mai 1948, cand apare Decretul 38, mi-am exercitat numai partial, dar cu intreaga raspundere mandatul, cu restrictiunile puse si sub controlul administrativ de supraveghere, instalat la fiecare administratie de bunuri regale, de serviciul economic.."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu