miercuri, 11 mai 2016

Infecțiile nosocomiale și legislația cu dedicație: partea II dezintegrarea serviciilor de sănătate publică

 
Venirea lui Adrian Năstase la conducerea guvernului României în anul 2000 a însemnat politizarea rapidă și radicală a tuturor instituțiilor statului și restaurarea hegemoniei neocomuniștilor în toate domeniile vieții zilnice. 
După ani în care făcuseră taximetrie, sau vânduseră ciorapi în piețe (ca să mă refer numai la ocupațiile a doi politicieni gălățeni pesediști ajunși ulterior prefecți), haita eliberată de tupeul primului ministru Năstase patru case  nu cunoște limite și nici bun simț în sfâșierea avuție naționale. Sunt anii în care se fură în România cel mai mult, în care dispar industrii întregi, combinate, terenuri, în care traficul cu motorină, alcool și țigări ia proporții nemaiîntâlnite.
După un prim an de coabitare cu noi șefi din Direcțiile de Sănătate Publică, sanepidurile se opresc din evoluție și dezvoltare: în loc de reactivi se cumpără mobilier, în loc de aparatură de laborator se achiziționează servicii exorbitante de la clientela politică, iar la nivel central la Direcția Generală de Sănătate Publică și Inspecție Sanitară a Ministerului Sănătății politica de epurare de către prefecți a specialiștilor în plan teritorial este ignorată și tolerată. Am uitat să precizez că în acest interval (2001-2004) director general la Direcția Generală de Sănătate Publică și Inspecție Sanitară a Ministerului Sănătății este numit Alexandru Rafila, vicepreședinte al Departamentului de Sănătate al P.S.D. 
La data numirii doctorul Rafila era doar medic specialist de laborator, nici măcar medic primar. Și avea o singură casă. Acum are patru ca Năstase patru case
Marginalizând continuu adevărații specialiști în sănătate publică și dezbinând categoriile profesionale din rețeaua de medicină preventivă, Rafila a distrus un sistem construit în decenii de trudă. Remarcați vă rog aici cu cine elabora doctorul Rafila strategia națională de sănătate publică a României. Un sfert din participanți erau medici rezidenți, alt sfert birocrați din minister și nici cel puțin un specialist în sănătate publică din teritoriu n-a fost invitat.
Sub conducerea doctorului Rafila Direcțiile de Sănătate Publică pierd treptat din atribuții:
  1. prin venirea Rovanei Plumb la Oficiul de Protecție al Consumatorului sunt limitate unele atribuții ale direcțiilor sanitare în favoarea O.P.C. Drept urmare de probleme de sănătate publică ajung să se ocupe inginerii. Om de bază al premierului Adrian Năstase, căruia i-a fost trezorier în campania electorală, Rovana Plumb nu numai că nu dă cu subsemnatul  la D.N.A. pentru măgăriile făcute, ci este promovată în continuare de mafia roșie în funcții ministeriale.
  2. În guvernul Năstase apăruse din anul 2000 încă un alt apropiat al premierului, domnul Ilie Sârbu. De profesie popă ortodox, Sârbu ajunge prin filiera P.D.S.R.-P.S.D. ministru al agriculturii. Datorită fondurilor uriașe puse la dispoziția României pentru aderare, viitorul tata socru al premierului Ponta, cu acordul nemijlocit al lui Adrian Năstase și non combat-ul lui Rafila, trage la Ministerul Agriculturii activitatea de siguranță a alimentului și astfel prin Legea 150/2004 prin care sunt legiferate atribuțiile A.N.S.V.A. de siguranță alimentară a oamenilor ajung să se ocupe veterinarii.
  3. din perioada directoratului lui Rafila datează și legea care a distrus rețeaua de medicină de intreprindere: Legea 418/2004 privind statutul medicului de medicina muncii. Prin apariția acestu act normativ se închid toate cabinetele de medicina de intreprindere de controlul medical a peste 5 milioane de angajați urmând să se ocupe cei aproximativ 150 de medici de medicina muncii. Astăzi activitatea de control medical la angajare sau periodic este transformată într-o activitate de pus ștampile, sau în cel mai fericit caz de supra-ștampilat activitatea altui medic. Legea lui Rafila a făcut posibilă implementarea firmelor mafiei pesediste în sănătatea ocupațională.
  4. pe ultima sută de metri înainte de alegerile din 2004 Rafila obține de la ministrul Brânzan semnarea Ordinului 1144/2004 de înființare a Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile, pe care se grăbește să-l pună sub comanda sa încă de la înființare.
În anul 2003 la inițiativa și sub coordonarea inspectorului șef adjunct de atunci din Ministerul Sănătății, dr. Rodica Costinea a avut loc timp de o săptămână la Institutul de Geriatrie Ana Aslan din București o întâlnire a grupului de lucru pentru elaborarea legislației și a protocoalelor de inspecție sanitară. Au participat igieniști, epidemiologi, medici de medicina muncii, care au elaborat un proiect de cadru legislativ modern, european, bazat pe Standardele Europene de Inspecție, asemănător cu organisme românești de control din alte domenii (Inspecția Muncii). 
Proiectul a fost înaintat conducerii Ministerului Sănătății, care a dispus analizarea lui de către Rafila, care nu numai că a ignorat propunerile inspectorilor sanitari de stat, dar a și dezlănțuit o serie de represalii la adresa autorilor și a instituției Inspecției Sanitare ca atare.  Astfel Inspecția sanitară de stat a fost transformată din direcție în cadrul D.S.P., în serviciu, s-au deschis porțile pentru angajarea și a altor categorii profesionale în afară de medici specialiști în sănătate publică și asistenți de igienă, așa că inspecție pe probleme de sănătate publică fac astăzi inginerii, juriștii, economiștii, etc.
Ca urmare a distrugerii cu bună știință a rețelei de medicină preventivă de către interesele mafiote apropiate de politicienii P.S.D. și continuate și în anii 2012-2013 când Alexandru Rafila a funcționat ca secretar de stat pentru asistență medicală și sănătate publică în Ministrul Sănătății, rețeaua a pierdut sute de medici specialiști care și-au luat lumea în cap plecând în alte domenii. De exemplu la Galați mai exista un singur medic de igiena comunală, un singur medic igienist școlarist (care este și director adjunct D.S.P.), un singur medic de igiena alimentației (care este și director general D.S.P.). Și atenție! Un singur medic epidemiolog la 600000 locuitori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu